20. alkalommal ülésezett a Német-Magyar Kulturális Vegyes Bizottság Állandó Albizottsága: a Magyarországi Németek Országos Önkormányzata is képviseltette magát a nürnbergi megbeszélésen

Ez a bejegyzés több, mint 2 éve nem frissült, ezért lehetséges hogy a benne található információk elavultak!

A német szövetségi kormány a jövőben is felelősséget vállal a közép-kelet-európai országokban élő német származású emberekért, így az albizottság továbbra is biztosítani kívánja a Magyarországon élő német nemzetiség, valamint a német nyelv támogatásának keretfeltételeit – e szellemben ültek tárgyalóasztalhoz az említett két ország képviselői. A Magyarországról érkezett nyolctagú delegációt Prőhle Gergely, az Emberi Erőforrások Minisztériuma nemzetközi és európai uniós ügyekért felelős helyettes államtitkára vezette.

A német nyelv Magyarországon való megtartása és támogatása, némettanárok továbbképzése, Német- és Magyarország közötti diákcsere-kapcsolatok, valamint a két ország közötti egyetemi szintű együttműködések – a megállapodás szerint a közeljövő projektjei e kulcscélokra fókuszálnak. Magyarországi német oktatási intézményekben használandó különféle tananyagok előkészítése, multimédiás taneszközök fejlesztése, számtalan ösztöndíjprogram, kétoldalú diákcsere-kapcsolatok, határokon átívelő hálózatosodást elősegítő kezdeményezések, konferenciák és kutatási projektek, vagy épp nemzetközi ifjúsági projektek kultúra- és média-témakörben – ez mindössze néhány abból a mintegy hetven, immár konkretizált kezdeményezésből, amelyet a két ország a következő két esztendőben együttműködésben tervez kivitelezni.

A Nürnbergbe utazott küldöttség tagja volt Weigert József is, aki a két ország közötti együttműködés folytatásának fontosságát hangsúlyozta. A Magyarországi Német Pedagógiai Intézet igazgatója méltatta mindkét fél jövőbe mutató hozzáállását, mint ahogy azt a tényt, hogy az említett, 2017-ig tervezett projektek mindegyike immár biztosított. Rámutatott: példás az a magatartás, amely szerint ezen a szinten is támogatják a pedagógusok és a diákok nyelvi fejlődését, ami számtalan esetben a hazánkban élők német nemzetiségi önazonosságtudatának megtartásához vezethet.

Megosztás